Sep 07 2010

שנה טובה, שנת בריאות

מאת: בשעה 10:22 am נושאים: אורח חיים בריא

??? ???

בימים אלו, לקראת ראש השנה כולם מברכים את כולם בשנת בריאות

אז מה עושים למען הבריאות

דבר ראשון אוכלים את ה”סימנים”, כבר בערב הראשון של החג.

  • תפוח בדבש  – שתחדש עלינו שנה טובה ומתוקה.

???? ????

תפוחי עץ ידועים בסגולות המרפא שלהם, ואמרו האנגלים – an apple a day keeps the doctor away. כלומר תפוח ביום ירחיק את הרופא.

בתפוח עץ יש פיטוכימיקלים המגנים על הגוף בפני מחלות, ויטמין C, המחזק את המערכת החיסונית, ויטמינים מקבוצת B, החיוניים למערכת העצבים ולתהליכים שונים המתרחשים בגוף, חומצה פולית, העוזרת במניעת מומים מולדים ומגנה על הלב, אשלגן, החשוב לאיזון המלחים ולשמירה על לחץ דם תקין וסיבים תזונתיים, שחשוב מאד לצרוך כדי למנוע סרטן במעי וכדי לשפר את מאזן השומנים.

כלומר אכילת תפוח ביום מחזקת את המערכת החיסונית ומגינה על הלב.

 

  • דבש – דבש מתוק פי 3 מסוכר אך כמות הקלוריות שלו פחותה ב25% מהסוכר. הדבש משמיד חיידקים, סופח נוזלים, הדבש מכיל ויטמין C וויטמינים מקבוצת B וכן מינרלים כמו סידן, נתרן, אשלגן, אבץ, מגנזיום וברזל. שימושים רפואיים עממיים: טיפול בשיעול – כוס מיץ לימון עם שתי כפות דבש – נוטלים כף עד 6 פעמים ביום. להגלדה של חתכים ופצעים – מורחים דבש על הפצע ומכסים בגזה. חוזרים על הפעולה 3-4 פעמים ביום. יש נוסחאות  לטיפול בכוויות שמש, קשקשים, אקזמות ופסוריאזיס המכילות דבש. (מתוך ספרו של דוד קאפח – “טבעי, צמחי מרפא בשימוש ביתי).
  • כרתי – לוף כרישה, פרסה: מכיל אליצין, פיטוכימיקל עשיר בתרכובות גופרית אשר עשוי לעזור בהפחתת כולסטרול ולחץ דם ובמלחמה נגד חיידקים. תרכובת האליצין נוצרת כאשר חומר בלתי פעיל הנקרא אלין, הופך בזמן החיתוך, בסכין או בשיניים, לחומר הפעיל – אליצין. תרכובת האליצין ידועה גם בפעילותה נוגדת החיידקים והנגיפים ויחד עם ויטמין C היא מסייעת בקטילתם. לכן, ירקות המכילים אליצין, יעילים נגד זיהומים קלים שכיחים כמו שפעת וגם נגד חיידקים תוקפניים הגורמים למחלות כמו שחפת. האליצין מצוי גם בשום ובצל. ברפואה העממית משמש לטיפול בכאבי גב תחתון, בחילות, שלשול רירי וטחורים.
    • סלק – מכיל ויטמין B וברזל. ברפואה העממית – לטיפול במחלות מעיים, עצירות קשה, דימומים בקיבה ואנמיה.

????? ????? ???????

  • תמר – התמרים עשירים בפחמימות זמינות – טוב לספורטאים, מכילים מעט חלבון, סיבים תזונתיים . התמר עשיר באשלגן ומכיל גם סידן  וברזל . התמרים  מצוינים לטיפול באנמיה ובלחץ דם נמוך. מצוינים למניעת אוסטיאופורוזיס בזכות תכולת סידן ומינרלים גבוהים. לטיפול באין אונות והפרעות בעצבים. מצוין למניקות.
  • רוביא יש חילוקי דעות בקשר להגדרה המדויקת. לפי דעת הרוב, ממשפחת הקטניות. הקטניות עשירות בחלבונים, ברזל, סידן, ויטמין A, סיבים תזונתיים  ונוגדי חמצון. מחקרים הוכיחו כי באוכלוסיות המרבות לאכול קטניות הסיכוי לחלות בסרטן קטן יחסית.

????? ???? ????

  • רימון-  הרימון מתהדר בכתר ויש לכך סיבה, הוא מלך. יש לרימון תכונות בריאותיות שנחקרות כעת.

הוא נוגד חמצון מאד חזק, מכיל כמות גדולה של ויטמין C, אשלגן ברזל, סיבים תזונתיים. כמו כן מכיל סידן, זרחן, אשלגן, ויטמיני B. יש שימוש רפואי בכל חלקי הפרי.

 

 

ואחרי שאכלנו את כל זה הגענו ל 6 פירות וירקות בצבעים שונים, כפי שמומלץ כדי לשמור על הבריאות.

שתהיה לכולנו שנה טובה, מתוקה ובריאה


יש לך מה להוסיף אשמח לקרוא כאן למטה

?????? ??? ???? ?????

עדיין אין תגובות

התגובות שלכם בפייסבוק

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות