Aug 06 2010

ויטמין די ממשיך לככב בחדשות

מאת: בשעה 12:19 pm נושאים: אורח חיים בריא,תוספי תזונה

מחקרים חדשים: ויטמין D חיוני למניעת סוכרת, ירידה קוגניטיבית, אסטמה והתקף לב

ויטמין D ממשיך לככב בחדשות.

אמנם ידועה החשיבות של ויטמין D בספיגת הסידן ולכן לבריאות העצמות.

מחקרים חדשים מראים שוויטמין זה תורם רבות לתהליכים פיזיולוגיים שאינם קשורים למערכת השלד.  המחקרים מייחסים לוויטמין D  קשר במניעת סרטן, מחלות לב וכלי דם, דלקות, מחלות  אוטואימוניות  ועוד. בכל תא כמעט בגוף האדם יש קולטנים לוויטמין D, כמו כן ויטמין D מווסת את הביטוי של מעל 200 גנים שונים. אין זה מפתיע כי ויטמין D חיוני לתפקוד תקין של כל כך הרבה רקמות בגוף שלנו.

מדענים מעריכים כי ל 50% מכלל האוכלוסייה של צפון אמריקה ומערב אירופה אין  מספיקויטמין D בדם.  בארץ עדיין ל 35% מכלל האוכלוסייה יש חוסר בוויטמין D, למרות שיש מספיק שמש, המאפשרת לגוף לייצר בעצמו את הכמויות הדרושות של ויטמין D  .   זאת מכיוון שרוב בני האדם נמצאים רוב היום בבית, במשרד או במכונית ואינם חשופים לשמש.

למרות שההמלצות המקובלות הן  צריכת ויטמין D   בכמות של 200-400 יחידות בינלאומיות  ליום בלבד, יש קונצנזוס בקרב הקהילה המדעית, כי  כמות של 2,000  יחידות בינלאומיות או יותר ביום  עשויה להיות הכרחית עבור רוב האנשים כדי לשמור על רמה מספקת בדם.

המחקר החדש מצא כי ויטמין D חשוב במניעת סוכרת מסוג 2, ירידה קוגניטיבית (יכולות חשיבה), אסטמה, והתקפי לב.

שמירה על רמה מספקת של ויטמין D חיונית לבריאות שלנו.

אבחון חוסר בוויטמין D
בבדיקת דם ניתן לראות את רמת הוויטמין D. הרמה המומלצת היא 35 עד 55 נ”ג למ”ל. תוספת  של 1500 – 2000  יחידות בינלאומיות ליום עשויה להיות מספיקת לרוב האנשים. אבל אחרים עשויים להזדקק ליותר.

כאשר אתה עושה בדיקות דם בקש מהרופא שיוסיף בדיקה לרמת ויטמין D.

מקורות לוויטמין D:
מזונות מעטים מכילים ויטמין D באופן טבעי ואנחנו לא יכולים להסתמך על חשיפה לשמש , כי:

–          מרבית מקומות העבודה מקורים.

–          יש הימנעות מחשיפה לשמש  בגלל הסיכון לסרטן העור.

כמו כן יש שונות גנטית בייצור ויטמין D. נטילת מולטי ויטמין אינה התשובה כי כמעט כל מולטי ויטמינים, עדיין אינם מכילים כמות מספקת של ויטמין  D, ( רובם מכילים400 יחידות בינלאומיות).

ניתן לקחת תוסף ויטמין D בכמוסות או בטיפות (כן, אותן טיפות שנותנים לתינוקות). הכמוסות לרוב מכילות 400 יחידות, ויש ליטול 5 מהן ביום. הטיפות מכילות 200 יחידות  לטיפה ויש ליטול 10 טיפות ביום. כאשר הרמה בדם מאד נמוכה מתחילים עם מינון גבוה בהרבה, לפי המלצת הרופא,  ולאחר כחודשיים  או שלושה יורדים למינון הנ”ל.

יש  רופאים הממליצים  לבלוע פעם בשבוע בקבוק שלם של 10 מ”ל , בתחילת הטיפול, למשך שלושה חודשים ולאחר מכן ליטול 5 כמוסות או 10 טיפות ליום.

ניתן לרכוש תוסף ויטמין D בבית המרקחת ללא מרשם. בקופות החולים מנפקים מרשם במחיר היטל תרופה.

חלק מהמידע  על פי כתבה של ד”ר פורמן שהתפרסמה ב  3.8.2010 לקריאה נוספת באנגלית

http://www.diseaseproof.com/archives/supplements-vitamin-d-update-diabetes-cognitive-decline-asthma-and-heart-attack.html

אם הנך רוצה לקבל את המשך הפרסומים שלי, ישר למייל מלא את פרטיך כאן

2 תגובות

התגובות שלכם בפייסבוק

2 תגובות לפוסט “ויטמין די ממשיך לככב בחדשות”

  1. אסףבתאריך 07 Aug 2010 בשעה 11:16 pm

    חפי מאמר שהתפרסם בשנה שעברה, לכ-70% מהילדים בארה”ב חסר ויטמין D. מידע נוסף כאן: http://generalmedicine.suite101.com/article.cfm/children_vitamin_d_deficiency_is_common  

    [Reply]

  2. עמירםבתאריך 06 Mar 2012 בשעה 1:58 pm

    תודה על העצה הטובה.
    מזה כמה שנים שאני סובל מסכרת עם ערכים גבוהים למרות שאני נוטל באופן קבוע תרופות. לאחרונה לעצתך באתר התחלתי לקחת ויטמין די D .
    תוך ימים ספורים ירדו ערכי הסוכר שלי באופן מדהים.
    מעניין ומוזר איך רופאי המשפחה אינם מודעים להשפעתו של ויטמין די על ערכי הסוכר בגוף.

    [Reply]

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות